Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

05 Februari 2020

Jalan Jalan Ke Pusat Ikan Hiasan, Port Dickson


Setelah 2 hari 1 malam di Port Dickson. Aku rasa macam kena buat sesuatu bila mana bulan lepas masa family day haritu hanya duduk rumah mandi kolam tidur bangun mandi kolam kemas balik. Thats all

Makanya harus aku mengajak sekeluarga jalan-jalan ke tempat yang ilmiah bila mana abang dan kakak sudah mula memahami hihi

Tempat yang dituju ialah Pusat Ikan Hiasan, Port Dickson


Aku cari page  di Facebook. Okay, buka hari Ahad. Fuhhh. Masuk Percuma. Lagi la aku seronok hahaha. 

Sebagai ketua rombongan dengan ahli rombongan yang ramai. Jika ke tempat berbayar. Mahu aku yang dok luar hahaha. 
Buka setiap hari dari 9.00pagi hingga 5.00 petang. Jumaat tutup rehat masa waktu solat jumaat 12.15 t/hari ke 5.00 petang. 

Waze sahaja Pusat Ikan Hiasan pasti akan ada location dan tekan GO hahaha. 

Bila sampai boleh parkir ditepi jalan dan tempat parkir berbayar. RM3 rasanya sebab aku memilih untuk parkir di siring jalan 😁


Masuk kawasan PIH ini dan terus ke arah belakang. Dan jumpa mural yang sangat cantik ini. Berbakat berseni orang yang melukis mewarna ini. 

Jadi PIH ini ada dua kawasan pameran. Kat luar dan di dalam bangunan. Di luar ada dipamerkan penyu. Seronok la hai anak anak teman. Hahahaa. 

Ebi je dok tengok penyu dengan tanda tanya apahalnya bapak aku bawa sini. Hahahah. 

Ni tempat penyu bertelur. Ada PIH letak contoh telur penyu ni. Lagi bertambah excited abang tengok. 
Bahagian pameran dalam bangunan perlu melalui pintu bangunan ini.



Spesis nemo yang terdapat di PIH. Pernah terbaca rasanya yang nemo di sini adalah diternak di sini. Wallahuallam. 
Ikan kawan nemo. Aku panggil ikan bodoh. Sorry hahaha. Terus ibu tanya kenapa panggil dia bodoh. Ok je. Hahaha.

Cantik betul ikan pari ni ya. 



Tempat wajib bergambar. Ala ala photobooth. Ada orang boleh ambil gambar dan cetak terus. Harga aku tak tahu dan tak nak tahu sebab aku tahu kalau aku ambil gambar sudah tentu gambarnya tak tahu aku simpan kat mana. Hahahaa. 

Lain kali nak bawa keluarga aku pergi muzium pula. Mungkin Muzium Negara. Hahaha. Aku rasa aku pon tak pernah pergi kikikiiiiii.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan