Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

08 September 2019

Wong Solo - Bandar Baru Bangi, Selangor


Cerita 2 minggu lepas bila mana aku mengumumkan ianya merupakan Hari aku ber Wong Solo tanpa pengeluaran wang dari wallet aku hahahaa.

Alhamdulillah rezeki. lunch boss no.2 belanja dan dinner boss no.1 belanja 😍

Teringat aku masa di Kuta, Bali. Ada Restoren Wong Solo tapi takda hati pula nak singgah makan haha. Balik Malaysia sampai 2 kali sehari kawwww hahaha.






lunch: Set Ayam Penyet
dinner: Set Pecel Lele + Jus Poligami


============================================
encik_nan's rating
  1. Rasa : 😍😍😍  -  Kekuatan ayam penyet dan pecel lele ni terletak pada sambal dia. Untuk aku lagi pedas ada rasa masam-masam tomato itulah dinamakan makanan. Sambal ayam penyet pedas yang tak berapa pedas dan untuk pecel lele tiada sambal dan aku talh order sambal tambahan hahahhaa. Tauhu dan tempe dimasak awal. Tidak sesegar tauhu dan tempe yang pernah aku makan panas-panas. Air Poligami terbaik. Boleh order lagi hihi. Air mangga kot.
  2. Komposisi Makanan : 😍😍  - Ada sayur salad separuh daun dan sehiris timun. Terung tu ada la juga nilai tambah untuk kumpulan sayur-sayuran hahha. Tapi untuk set ini memang ada terung belado tapi kalau set biasa memang tak cukup porsi sayurnya. Cadangan aku untuk set ini, boleh masukkan satu porsi buah-buahan. Baru lengkap dengan #sukusukuseparuh.
  3. Persembahan Makanan  : 😍😍 - Pantas penyediaannya, pesan tak sampai 5 minit dah sampai semua pesanan. Kuah terung belado tu adalah baik untuk tidak bercampur dengan daun salad dan tempe & tauhu. Rasa dia lari oooo. Nasi yang aku dapat terlajak nak terkeluar dari pinggan oiiiiiiii hahha. Tak baik tau.
  4. Kebersihan & Keselamatan Makanan : 😍😍😍 - Premis bersih dan sinki disediakan sabun. Apa barang makan ayam penyet pakai sudu garfu. haha. Meja cepat dikemas dan dibersihkan. Yang aku khuatiri adalah sambal dalam bekas putih tu. macam dah keras-keras kat sudu bekas tu. Memang aku tak ambil la kan hahha.
  5. Harga : 😍😍😍 - RM12.90 untuk satu set ekonomi (ada air minuman dalam cawan)
==============================================

Wong Solo, BBB
24082019

Tiada ulasan:

Catat Ulasan