Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

15 Februari 2020

Pameran Pemakanan Sihat, Hari Tanpa Kenderaan MPAJ @ 9 Februari 2020

Hari Tanpa Kenderaan MPAJ @ 9 Februari 2020 (Ahad) datang lagi pada tahun ini. Kali ini aku masih dipertanggungjawabkan untuk mengadakan pameran pemakanan. 

Tahun lepas aku buat pameran makan secara sihat dan ada buat demo masakan. Tapi kali ini lain macam cabarannya.

Aku dah buat persediaan baik punya untuk buat Spageti Sambal Ayam Warna Warni & Capati Dariku Untukmu. Sekali boleh pula ayam yang aku beli tu busuk! Hancur punah segala perancangan. Plan B? Ganti ayam dengan ikan bilis. Dari cadang nak buat pukul 9.00 pagi tukar ke 11.30 pagi.

Dalam pukul 11.00 program macam dah nak habis. Okay. Terus tak jadi nak memasak. Ya adoiii. Penat eh aku nak sediakan barang makanan dan barang untuk memasak. Tapi takpela. Lain kali mungkin. 


Tahun ni pinjam bahan Kuala Selangor. Ada puzzle #SukuSukuSeparuh & Piramid Makanan Malaysia.

Seronok orang yang datang pameran aku main. Sambil-sambil terangkan apa itu Piramid Makanan Malaysia dan Konsep #SukuSukuSeparuh. Bagi yang dewasa aku bagi car sticker #SukuSukuSeparuh. Boleh jadk bahan promosi dijalanan. Harap-harap mereka tampal la kan. Bagi budak sekolah aku bagj pembaris pemadam pengorek pensil hihi. Belajar betul-betul dik.

Tahun ni buat hal lagi dengan aku buat pertandinga Teka Berat Buah Mangga dengan Kuiz Pemakanan. Guna google form sebagai medium mengurangkan penggunaan kertas haha. 

Pemenang-pemenang kuiz dihadiahkan buah-buahan dan sayur-sayuran serta bahan makanan demo masakan hahaha. Harap pemenang suka la ye. 

Panjang umur murah rezeki bulan April nanti aku ke sini lagi. Semoga dipermudahkan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan