Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

27 April 2020

Nasi Dagang PKP RTPC

Alangkah bahagianya aku semalam apabila beras nasi dagang yang aku beli tahun lepas akhirnya dapat dimakan dihujung bulan April haha 😍

Jadi, projek nasi dagang PKP dengan menggunakan Russell Taylors Pressure Cooker dimulakan dengan merendam 4 pot beras nasi dagang selama 5 jam. 



Toskan air, cuci beras sikit-sikit lagi dan masuk dalam inner pot. Curahkan santan sesuka hati dan air sampai aras-aras beras.


Anggaran macam ni. Tutup lid & lubang angin PC. Tekan steam terus aku tengok tv hhihhi.


Dah 'bb' buang tekanan, gemburkan nasi, masukkan bawang putih, halia, halba, garam dan perabihkan santan kotak tu tadi. Tutup lid tekan steam lagi sekali.


Taraaaaa....siap...!!!!!!!! Elok kejadiannya haha.

Alhamdulillah berbuka puasa dengan nasi dagang lauk gulai ikan tongkol by ibu. Abang ngan kakak pon suka, papa pon suka. Hihiii.

Aku tau dah hala tuju aku nanti bila boring dah pencen hahaha...😍🍚🥗🍲

Tiada ulasan:

Catat Ulasan