Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

01 April 2021

Toyota Corolla Cross di Hatiku

Alhamdulillah

Berpeluang memandu uji kereta baru dari Toyota setelah dua kali bertentang mata. Dapatla tengok 3 warna yang berbeza:

Nebula Blue Metallic
Red Mica Metallic
Graphite Metallic

Terima kasih bidadariku kerana sudi memandu ke Toyota TTDI untuk melihat sendiri TCC warna biru. Tanya abang, yang mana menarik hati dia, warna merah ke biru dan jawabnya biru. Ya, aku datang ke sini untuk tengok sendiri warna biru macam mana. Biru subaru ke biru Myvi. Sekali tak sama dua-dua biru tu haha.Sesekali tengok warna putih corolla altis tu pon lawa juga haha. Kena tambah RM800 oiiiiii. 

Menurut kata salesman TCC ni pesaingnya ialah CX-3, HRV, XC70 dengan Captur. Masalahnya aku dok banding TCC dengan CX-5 haha...lain segmen terus. Terus aku tambah CR-V untuk dibandingkan. Tapi harganya tu buat aku rasa takpalah haha. Beza 30K juga. Tak kena pula perbandingan aku Durian Kampung vs Musang King haha.

Seperti biasa, belum ada lagi kereta bila aku pandu, aku rasa wow haha...driving feeling sama macam bawa kereta yang dipanggil kereta. Cuma teknologi yang baru aku dapat rasakan berbanding kereta aku yang ada sekarang. So beli teknologi dan lebih 'cc' adalah alasan terbaik untuk aku kalau aku nak beli kereta ini.

Dengan harga RM124,000 bagi spek yang rendah (G) tanpa Toyota Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Lane Tracing Alert dan Automatic High Beam dari aspek keselamatan dan ilumination system bagi lampu-lampu sikit dan lampu LED pada Headlamp dan DRL serta rim 18 berbanding 17 yang mana kesemuanya hanya berbeza RM10k. Okay kalau aku nak beli aku beli je spek G. Aku yang bawa kereta bukannya teknologi. (kalau duit lebih kata-kata ini akan berubah - kita dan teknologi perlu seiiring bagi memastikan keselamatan terutama semasa memandu terjaga hahhahaha)

Perlu ada dalam perancangan untuk penambahan aksesori DVR untuk cermin belakang (RM350) dan juga Toyota Service Savers berharga RM3410 untuk pakej 5 tahun.

Aku kena fikir sedalam-dalamnya untuk buat keputusan ini. Keselamatan diri aku dan juga teknologi Vehicle Telematic System langganan selama 3 tahun menjadi taruhan. Aku tunggu dan aku lihat...!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan