Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

14 April 2021

24 Hours Holter Monitoring

9 April 2020

Tiba masa hari yang ditunggu-tunggu untuk pasang alat yang dipanggil Holter. Bila buat carian Mr. Google aku rasa macam ala-ala alat ECG tapi mobile
Sampai di Hospital Serdang seawal 7.30 pagi. Tiba di lobi hospital ada laluan untuk ke klinik pakar yang bertemujanji pukul 8.00 pagi.

Naik klinik kardiologi, ramainya orang dah beratur. Tanya petugas, dia suruh beratur juga ambil nombor walaupon tak jumpa Dr. Sempatla sekali rasa nak blackout dan macam biasa buka mata..!!! Hahaha. Sapa nak tolong aku kalau aku jatuh. Semua berpenyakit di organ yang sama haha. Dapatla aku nombor 47. 

Daftar hasil boleh pula tiada nama dalam senarai. Syukur staf hebat selesaikan masalah.

Pergi bilik 6 bagi buku temujanji, owh, aku orang ke-2. Miss PPP suruh tunggu di luar. Tunggu je la aku kat tempat menunggu yang kerusi dia boleh bawa tidur sampai nombor dipanggil haha.

Okay, siap. Lepas siap pasang alat holter ni aku balik dan bermulalah kesengsaraan selama 24 jam haha. Seharian tak mandi, wudhuk setel dengan berhati-hati dikhuatiri terkena air pada alat holter. Makan minum susah sikit sebab kena berjalan tapi atas kebijakkan aku, beli makanan bungkus di kafe hospital untuk sehari. Oh my god, that is not me hahaha...🤣. Susahnya nak tidur malam, gatal sungguh la hai. Lagi-lagi tempat pasang alat holter.

Esok pagi bila cukupja 24 jam, terbit bunyi beep pada alat holter tu maka tamat sudah sesuatu nikmat yang ditarik. Haha 🤭. Maka bermulalah waktu untuk buka alat holter. Ya Allah melepuh lepuh badan aku. Banyak keluar biji-biji air dan sebesar 20 sen pon ada. Terpecah pula yang satu tu. Pedih betul bila mandi.

Pulangkan balik kepada wad kardio dan aku menyaksikan wayar yang masuk dalam salur darahku masa angiogram di dinding wad. Serammm...!!! 

Harap aku agar keputusan yang elok elok sahaja TCA 22/4 ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan