Daisypath Anniversary tickers

Pengikut

23 Mei 2020

My Elaisha

Dalam tak buat apa hari Sabtu, aku ke rumah yanh bakal aku duduki tak tahu bila hahaha...kalau ikutkan, bulan Mac 2020 dapat kunci. Sekali angkara wabak pandemik covid-19 merubah segalanya. Chewahhhh

Tujuan aku datang ialah untuk mengira port lampu kipas aircond water heater dan lain-lain. Habis kira aku rasa nyesal pula kira hahahaha. Banyak betul kikikiiiiii. 


Aku dah membayangkan table top dengan set cooker hob dan hood disertai kitchen cabinet yang aku rasa akan menyempitkan kawasan dapur. Rasa macam nak pecahkan je bagi dapur besar hahaha. 

Disinilah nanti aku akan memjerit abang !!!!!! Kakak !!!!!! Ebi !!!!!!!! Balikkkkkkkkkk !!!!!!!!!!!! Hahhahahaa 😁

Satu yang mengecewakan aku ialah skirting dinding yang dah rosak. Macam kena air. Lembab. Dalam bilik siap tumbuh kulat. Nanti aku buat aduan !!!

Masuk bilik air pula aku nampak retak kat dinding. Haishhh masa aku pilih unit ni elok je pon. 

Rumah ni agak rare sikit sebab ada ruang natural light masuk dalam rumah. Tapi kalau hujan, hujan yang masuk. Kalau kucing, kucing pula yang masuk huhu...
Nanti aku ingat nak tutup la pakak atap transparent. Aku suka konsep ini cuma tak berapa sesuai. Sebab apa? Sebab air akan masuk dalam bilik air. Dan akan menyebabkan air masuk dalam batu dan aku dah nampak dah ada air mengalir antara batu kat bawah. Haishhhh. Kena buat aduan juga berkenaan ini. Huhuuuu

Bila aku tengok post box. Dah ada brochure berkenaan Tribunal Tuntutan Pembeli Rumah. Kena baca dan fahami betul-betul ni. Dan, cepat betul Cody Coway buat kerja edar flyers hahaha. Takpa. Nanti aku request pindah lokasi ja hahahha. 

Kena follow up dengan PKNS ni bila nak dapat kunci huhuuuu.  

Semoga rumah aku ni satu rumah yang ada sunnah di dalamnya. 😍

Sekarang aku kena teruskan misi menyelam bebas di shopee dan lazada. Lampu kipas aircond dan lain-lain. Aduh. Makan banyak fulus ni huhuuu. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan